20130130

 
Så. Blev alltså en tur till ridhuset idag. Var både nyharvat och tomt när jag kom dig. NICE!
I början var det som att sitta på en liten bomb. Hon var extremt all over the place och spänd som en stålfjäder. Allt var tvunget att sneglas på och beredd på att eventuellt springa för livet från. Efter typ 15 minuter lugnade hon i alla fall ner sig något så jag kunde börja få fram lite rörelser och en något lägre form. Efter ytterligare 30 minuter trillade poletten ner och hon blev superfin! Gick lika lugnt och i samma runda form som sist vi red för Staffan och jag bara satt och njöt. Fick till ett par superfattningar också. Men det märks verkligen att den där vänsterbogen ställer till det. Allt är lättare i högervarv, men galoppen börjar bli lite bättre åt vänster också nu. Måste bara jobba extra på att lyfta upp bogen även i galoppen dock. 
 
Gillar såna här ridpass för då får jag verkligen träna på i vilka lägen jag kan driva på henne mer för att få hennes uppmärksamhet och i vilka lägen jag helt enkelt får sänka mina krav för att inte stressa upp henne.
 
När vi sen skulle åka hem ställde jag mig på rampen och sa "varsågod" och hon tittade på mig och knallade sen rätt in i transporten och började äta. Lille hjärtehäst! Stod även lugnt och fint medans jag sprang in i stallet en sväng och bytte skor och grejade på en stund.
 
Känns bra att komma igång med träningen på riktigt igen
 
 
 
 
 
 
 
När jag kom hem ledde jag henne lös från transporten till stallet och sen till hagen. Hon är verkligen som en liten hund. Morgans är verkligen en fantastisk ras!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0