20130117

Hittade en fantastisk liten bok i skolans bibliotek idag.. "Fjordhästen - Ridning, körning, vård"
Hittade ett väldigt intressant citat

"Beräkningar visar att för de pengar det kostar att hålla en vanlig ridhäst i ett ridstall kan man hålla fem fjordhästar under enkla men fullt tillfredsställande förhållanden. Man kan också göra en annan jämförelse. Då jag i ett år haft fjordhästar kunde jag till min stora förvåning konstatera att det hade kostar mig lika mycket art fodra en fjordhäst som en av mina Sankt bernhardshundar."

Nej jag är ledsen Ingrid Skjøth, men jag tror inte du tänkt igenom det där riktigt. Så får man ju också tänka lite på att en bok från ICA bokförlag tryckt 1987 kanske inte är den bästa källan. Man får ju vara glad att tiderna förändras i vissa fall



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0