20130113

Dagens Pajpass gick super! 
Började med att verkligen böja igenom henne ordentligt och hon var riktigt mjuk och fin och svarade bra direkt jag bad om något. Var så pass bra i hagen så jag vågade trava och galoppera lite. Gjorde mest samma sak i traven som i skritten och det funkade det med. Gjorde den övningen jag berättat om tidigare mycket, som jag lärde mig på ridskola, ska se om jag inte kan förklara den bättre lite senare med mina fantastiska paintskills...
Så tränade vi även lite fattningar och det gick riktigt bra. Hon har ju som brukat vilja rusa in i övergångarna oavsett skritt-trav eller trav-galopp men idag tog hon det lugnt och samlat.
 
När jag ridit kastade jag på henne presenningen igen. Ingen reaktion nu heller.
 
Tänkte även nu kanske det var dags att börja leka med transporten. Och eftersom den ändå stog kopplad till bilen sen igår så var det ju alldeles lägligt. 
Fick henne att gå upp på rampen till att börja med och klick och godis. Gjorde det ett par gånger så hon förknippade transporten med något gott och roligt. Då tog jag helt enkelt och släppte henne. Drog en liten chansning men eftersom hon är en så vansinnigt nyfiken häst tänkte jag att det nog skulle gå bra. Och visst gjorde det de. Hon gick ett litet varv men kom snabbt på att transporten var ju ändå lite kul. Det tog inte många sekunder innan hon helt löst gick rätt in i tranporten och fick klick och godis. Ingen stress, inget frustrationsbeteende utan bara lek.
 
Hon gör mig så himla stolt det lille livet!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0