20130107

Så var allt strö inne i stallet. Dom är ju inte dom smidigaste balarna att släpa in, men det går rätt bra ändå. Dom två tre första är alltid lättast för dom får jag in utan att behöva dela dom, men sen när jag ska börja bygga på höjden blir det lite bökigare, men men det måste ju göras i alla fall..
 
 
Backat släp like a boss. Sjukt perfekt må jag säga!
Så ser alltså balarna ut, varje väger ca 120 kg och plasten är rätt klen så den går sönder lite väl lätt ibland..
 
 
Så ser det ut inne i stallet nu. Inte så snyggt packat kanske, men att stapla dom hela på höjden kändes lite overkill för mina muskler så jag är tvungen att dela på dom
 
 
Ströade upp boxarna och plockade bort de mesta halmen. Pappret tog slut precis när jag kom hem från Norrland och sen dess har jag haft en variant av bädd med papper i botten och halm på. Nu tänkte jag se om det funkar att ha bädd men bara med papper. Lär dock bli ett helvete att skotta ut allt sen när det väl ska ut men vi testar. Om inte annat blir det lite lättare för mina hästvakter när jag åker till Vemdalen i slutet på januari
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0