20130102

Hittills har vår gårdsplan vart täckt av ett fett islager i ett par veckor = inte så kul.
Båda hästarna är ju oskodda så det har varit till att smyga till och från hagen med dom. Det har också gjort att jag inte kunnat rida på ett tag men idag! Idag hade det smält såpass så man kunde gå utan att ha dödsångest. 
Blev alltså ett pass med Paj. Har inte ridit sen innan jul eftersom jag vart hemma hos mami och papi så det blev rätt lugnt. Tränade mycket stop med små signaler och det börjar sitta. Att få henne att rygga genom att bara vinkla bäckenet lite sitter i alla fall vilket är superkul! Det vi fortfarande måste träna på är att stå stilla, av nån konstig anledning tror hon forfarande att halt betyder stå still i en microsek innan det är dags att gå framåt igen. Måste analysera mig själv lite mer och komma på vad det är jag gör som får henne att tro det..
 
När Paj var riden och ute i hagen igen tog jag in Kajsa en stund och kelade lite. Hon har dock legat med i princip halva kroppen i bajs vilket gjorde att hon inte var den frächaste hästen för tillfället, men kelig i alla fall.
Putsade till hennes hovar lite också och dom ser riktigt fina ut nu och inte alls lika utflytna som dom var för ett par månader sedan
 
 
 
Hej isbana
 
 
Nä nu ska jag fortsätta kolla på den dåliga filmen på tv
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0