20130219

Alltså. På sista tiden har jag insett hur extremt nördig jag faktiskt är, och hur mycket i mitt liv som faktiskt kretsar runt mina hästar.
Det känns som extra mycket när man pratar med nya människor och dom frågar en om ens liv
 
"Vad gör du om dagarna?"
- Pluggar för att förhoppningsvis kunna jobba med djur i framtiden
 
"Vad gör du på fritiden då?"
- Rider
 
"Hur bor du?"
- Ute i skogen för att kunna ha hästarna hemma på gården
 
"Vad har du för planer för sommaren?"
- Inga direkta planer mer än att försöka tävla så mycket jag kan
 
"Gillar du att resa?"
- Jo men jag kan inte göra det så mycket pga hästarna
 
Ett par exempel på ungefär vad som frågas och vad som svaras... Ja jag är en abnorm nörd. Men jag gillar det. Vad ska man annars göra med all sin tid? Alla sina pengar? Vad gör alla vanliga hästlösa människor? Måste ju vara sjukt tråkigt på nå sätt. Går man på gym? Är man social med människor? Går man och fikar typ varje dag eller hur funkar det egentligen? Jag har vart hästlös i Sverige en gång. Det var bara ett par månader och det var vansinnigt tråkigt. Dessutom blev jag fet. Enda positiva saken var att jag helt plötsligt hade massa pengar men inget att direkt slösa upp dom på så jag köpte massa hästgrejer istället.. Visst ibland önskar man ju att man kanske hade valt ett lite lättare och billigare intresse. Något som man inte måste ta hand om varje dag om man är sjuk eller om det är dåligt väder. Men det håller aldrig i sig någon längre tid. Det är ju så jävla kul!
 
 
 
Mina grisar förra vintern
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0