20130217

Så! Bättre sent än aldrig då
 
Men ialla fall. Åkte till Cissi igår på förmiddagen för att testa rida lite på kossor. Ville mest se hur Paj reagerade och om det skulle finnas någon chans att komma i närheten av korna. Vi var fem stycken varav jag och en annan aldrig testat förr. 
När vi släppte in korna i ridhuset ville Paj nästan direkt fram till dom. Jag som nästan förväntat mig att hon skulle försöka hoppa över sargen eller nått. Men vi började driva runt dom lite och hon gick med öronen spikrakt fram och var inte ett dugg nervös. Enda gången hon visade missnöje var när hon inte fick gå längst fram.
Sen skulle vi gå in och dela hjorden och hon var hur duktig som helst! Skötte sig jättefint och lyssnade bra. Problemet var bara att jag själv inte riktigt hade koll på vad jag skulle göra, men efter ett tag fick jag in det lite bättre i alla fall.
 
När vi skulle vänta på att dom andra skulle få göra det blev Paj nå jävulskt sur och stog och hoppade, smällde med frambenen, sidepassade, steppade runt och tramsade i allmänhet. Hon ville verkligen inte stå och pausa, men så fort vi gick mot korna blev hon nöjd.
Nå oavsett så var det skitkul och jag ska verkligen göra det fler gånger! Är ju lite sugen på team sorting och kanske penning också..
 
Maria tog lite bilder och filmade lite, men filmerna kommer kanske senare..
Här är ett par bilder iaf
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0