20130215

Idag fick Kajsa agera ridskolehäst. Henrietta och hennes kille Fredrik kom hit. Planen är att Fredrik ska lära sig rida lite. Problemet var bara att Kajsa var sjuuukt besvärlig med honom och gjorde precis som hon ville. Stackarn satt och hade fullt schå att hålla reda på tyglar och ben, dessutom med världens mest opedagogiska lärare, aka jag, men på slutet gick det rätt så bra för honom ändå och han fick lite koll på styrningen. På ett sätt är det väldigt bra att försöka lära någon något för då får man ju verkligen tänka på vad man själv gör när man rider. Sen har ju jag vansinnigt svårt med höger och vänster så det blev mycket "ööööhhhhh den här handen (vilt viftande) och det här benet (ännu vildare viftande)" men som sagt, Fredrik klarade det rätt bra ändå tillslut.
 
Efteråt tog jag Paj på en liten promenad. Tänkte att hon nog kunde ha lite träningsvärk från igår. 
Men det ska bli våldsamt kul imorgon, jag är verkligen aspepp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0