20130214

Var tomt i ridhuset när jag kom dit. Var några som precis åkte hem när jag kom så det var prefekt timing!
La ut lite bommar och byggde upp ett hinder bara. Tänkte att jag får försöka med någon mer seriös hoppning en annan dag, nu ville jag mest känna lite på henne och se hur hon reagerar på hinder eftersom jag inte hoppat hennen nångång. Löshoppat henne en gång när vi bodde i Dalsland och det gillade hon, så har vi klivit över ett minikryss en gång också, men det kan man inte direkt kalla att hoppa..
 
La i alla fall upp en box och ett par bommar. Har ju inga hemma så det är bra att träna på det också, speciellt eftersom jag tänkt köra lite trail på tävlingarna under året. Hon var dock liiite ofokuserad för det var en grupp barn som sprang runt i cafeterian i ridhuset. Tycker dock det bara är bra att det är lite störningsmoment när man rider. På tävling är det ju inte så att det är tomt och tyst, utan då är det ju musik, folk som rör sig på läktaren, dörrar som öppnas och stängs, prat, hundar och barn. Bra miljöträning blev det alltså. Red runt och gjorde egentligen inget speciellt, försökte få henne att lossna i bogarna och inte falla ut men det var lite svårt idag. Märks att hon stått ett par dagar förra veckan och att jag inte ridit ordentligt på ett tag. 
Mot slutet blev det ändå att ta ett par skutt, i början kollade hon lite på hindret men hoppade i alla fall utan problem. Jag däremot var inte precis den mest graciösa människan kan jag lova. Känns verkligen att jag behöver träna på det lite mer, men att hoppa i westernsadel är inte alltid så bekvämt trots att det är låga hinder. Nåväl, hon verkade i alla fall tycka det var riktigt roligt och taggade som tusan på hindret! Det var kul att se hur hon satsade. Sen var ju inte riktigt avståndsbedömningen alltid den bästa, men jag tror nog att det till stor del var mitt fel.
Överlag är jag nöjd med tanke på att det som sagt var första gången, men fler ska det bli! Då också med mer seriös inställning av mig och annan utrustning på hästen!
 
 
Hon börjar fylla upp transporten rätt bra nu tycker jag
 
 
Det gigantiska hindret vi flög över som Pegasus. Var säkert 50cm högt
 
 
TröttPaj

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Linnea! Gäspkortet var asmysigt och jag blev lite lycklig över det :) Inte alla hästar kan gäspa med träns på pga nosgrimman. /Emma

Svar: Ja men tack :) Paj gäspar rätt ofta efter träning, men jag brukar inte alltid lyckas få det på bild
Linnea

2013-02-14 @ 18:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0