20131217

Så vad jag har jag gjort idag då?
 
Började dagen med lite info om DVE hemtentan. Vi har fått rätt bra mycket tid till den och för en gångs skull tänkte jag att jag faktiskt skulle börja med skiten direkt! Alltså inte vänta till de sista dagarna innan den ska in. Vet att jag funkar bäst under lite press, men man kan ju alltid försöka i alla fall..
Efter det hade vi en debatt övning vilket var väldigt roligt. Jag älskar ju att diskutera saker och nu delade vi in oss i grupper och skulle diskutera ett par djurskyddsfrågor som varje grupp fick välja. Min grupp var moderaterna vilket ju var spännande eftersom dom ligger rätt långt från mina åsikter i övrigt. Och att hitta vad dom stod för i vissa frågor på 20 min var inte heller det enklaste. Men det gick rätt bra ändå och var riktigt roligt som sagt
 
Blev även en jullovslunch på duvan med ett gäng från klassen. Dom har så svårt god kantarellpasta där!
 
 
Efter lunch hade vi föreläsning om travsportens djurskydd med Agneta Sandberg som gått EoD och numera jobbar på svensk travsport. Väldigt intressant att höra om deras arbete och målsättningar inom travet. Gillar att dom jobbar för att ha kontroller även utanför banan, sånt finns ju inte i ridvärlden. Tror inte heller det hade varit genomförbart med tanke på alla olika organisationer det finns. I trav är det ju bara en aktör som ordnar alla tävlingar, håller licenser, utbildar tränare etc, medans i ridvärlden är det rätt bra mycket mera spritt med fler organisationer inblandade. Bara inom westernvärlden är det ju lite irriterande många organisationer kan jag tycka ibland. Drygt när det ska vara medlemsskap eller licenser i alla också för att få starta på diverse olika tävlingar. Man får verkligen planera i början på året vilka tävlingar man tänkt åka på, speciellt nu när man är student och inte har så mycket pengar. Var lättare förut när det bara fanns WRAS i närheten och innan man började med reining. Men visst, det är ju kul och bra med valmöjligheter också
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0