20130814

Bakade lite jordgubbspaj idag. Tänkte ta med till jobbet och vara lite snäll innan jag slutar. Jag kan om jag anstränger mig! Tänkte att det kanske är smart att ta med det imorgon eftersom det ändå är fredagsfika på fredag (no shit).
Fick även börja dagen med att gå in på labbet och kolla hur hanteringen av sperman går till. Har ju som bara sett produktionen av den hittills.. Var väldigt intressant, men det kändes verkligen som att jag hamnat på rätt plats när jag fick jobbet i stallet och inte uppe på labbet. Hade nog riskerat att fucka upp rätt bra många strån om jag skulle vart där och hållt reda på allt som skulle göras med det innan det ska frysas. 
När jag pressat in så mycket som möjligt i skallen (läs; insett att jag inte kommer fatta riktigt hur allt går till) gick jag ner till stallet igen och kände mig trygg igen. Trivs verkligen sjukt mycket bättre med att få jobba direkt med djuren.
Sen kom Pelle och verkade de nya ungtjurarna som kom för inte så länge sedan. Samtidigt ringades och magnetades dom. Jag fick den stora äran att klippa öron och snoppar haha. Älskar mitt (i två dagar till) sjukt glammiga jobb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0