20130409

Just det... Det var ju det här med att uppdatera sitt liv också.
Nå var ju i Örebro ihelg. Det var rätt kul, men egentligen att för mycket overaller så långt ögat nådde. Men det är ju ändå alltid trevligt att träffa lite nytt folk, och dom flesta är ju ändå trevliga trots deras förkärlek till overaller och tygmärkesbyten..
Kom hem på söndagen och kände mig lite krasslig. Hade nog en släng feber på kvällen och igår, och ont i halsen också.
 
Var till tandläkaren med båda hästarna igår. Eftersom Paj skulle pleggas tänkte jag att det är smart att ta henne först. När hon nästan var klar ser jag hur transporten skakar till och hur Kajsa syns oroväckande mycket i fönstret. Vad har hästjäkeln gjort om inte hoppat över bommen? Eller ja, halvägs över. Hon står och hänger där och tittar på mig som om inget hänt. Har ju panikbommar men dom behagade inte riktigt funka så istället fick jag med hjälp av Cissi och tandläkarUlf plocka ut mellanväggar och grejer för att tillslut få ner henne. Som tur var så verkade hon inte ett dugg påverkad av vad som hänt, utan betedde sig som vanligt och ville äta allt i närheten. Att lasta henne en stund senare var inte heller något problem. Tror jag fick mer men av det hela än hon, dels med tanke på paniken man fick, och dels för att hon lyckades sparka mig lite i fejan när hon hängde och jag skulle försöka få ner henne. Men det kunde ju vart värre så jag är glad ändå!
Och nu är bådas tänder kollade, Paj fick mycket bra betyg medans Kajsa (som väntat) inte var riktigt lika rolig. Men då är hon ju lite äldre också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0