20161130

Jahapp.. Skulle åka in med bilen på en snabb och smidig (och billig) liten balansering av hjulen då det varit lite väl mycket vibrationer i ratten. Lämnar ifrån mig den lilla skatten och sätter mig och väntar. Hinner vänta i typ 3 minuter innan en man kommer och säger att jag nog får följa med. Det visar sig att det inte bara var att göra en snabb och smärtfri (och billig) balansering utan ett av däcken hade fått en liten lätt separation. Vad nu det är. Men däcket var i alla fall tydligt oplan och mannen sa att det inte var så konstigt att den inte gått jämnt. Han sa även att däcket var så dåligt så dom inte kunde låta mig köra därifrån. Buhu tänkte jag och så blev det för den stackaren att börja jaga nya däck åt mig. Lyckades rätt snabbt få tag på två finfina som han erbjöd så fint. Dock kostade dom 2000 spänn. Styck! I samma stund han sa priset sa han även att han nog kunde få fram lite billigare, men dock inte till idag. Efter lite telefonsamtal fram och tillbaks, av mannen givetvis, jag satt och tittade på, fick jag välja mellan att byta bara två av däcken eller slå på stort och ta alla fyra på en gång. Eftersom jag precis lärt mig vad "däckseparation" är och insett att det är något som kan drabba däck av det äldre slaget, och att det inte är något att sträva efter, samt fått veta åldern på mina som satt på, kände jag att det var dags för ett vuxet beslut att byta alla när man ändå var igång. Bilen måste ju funka, så är det bara. Mitt bankkonto grät lite men jag gav den en sur blick och så höll den tyst. 
Får hämta det lilla livet med nya fina däck imorgon. Hoppas på en finfin körkänsla!
 
 
Kan ju tillägga att det lilla cherry on top hela härligheten av dagen var att Evve jobbade sent så jag fick mig en finfin promenad hem på nästan 1 mil. Inga hörlurar hade jag heller till råga på allt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0