20161116

En dag med lite flyt. Skulle åka och träna på axvall ett litet gäng, men fler och fler ställde in tills det bara var jag kvar. Jaha, då åker jag väl själv då tänkte jag. Kollade så körhallen var ledig, vilket ju underlättar för träningen, och det var den trevligt nog. I vanliga fall brukar vi ses runt 18 när vi tränar i grupp, men nu när det bara var jag bestämde jag mig för att flexa ut lite och åka tidigare. Började jobba lite tidigare idag för jag vaknade och kunde inte somna om, så det var ju lite meant to be. Så sagt och gjort, åkte hem, packade bil och transport, preppade häst och åkte iväg och kom fram till ett tomt, nyharvat ridhus. Smutt!
Efter ca 20 minuter visade det sig att körhallen inte alls var ledig under kvällen ändå. Då skulle körskolan ha lektioner fick jag veta när dom så snällt frågade om det var okej att dom byggde upp banan. Men eftersom deras lektion inte började förän ca 45 minuter senare hann jag ändå rida ett rätt ordentligt pass. Och koner kan man ju alltid använda oavsett inriktning. 
 
 
Pajs kändes pigg, har inte ridit sen i söndags, och verkligen inte på bra underlag, men jag tycker ändå att det gick rätt bra. Svettig blev vi båda, hon något mer än jag då det inte riktigt löddrade om mig när vi var klara. Men riktigt skönt med ett ordentligt pass. Önskar så att jag hade ridhus hemma (eller i alla fall en sketen ridbana) så man kan rida ordentligt på hemmaplan. Men å andra sidan skulle jag inte kunna skylla på att vi inte tränat ordentigt när vi är på tävling heh..
 
 
Freeeeeesh heeeeeest
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0